advertentie


YouTubeMail OnsFollow Us on TwitterFacebook

Labels


About Us

Dennis Jones "Een Nieuw Begin" (album)

(22 augustus 2014) “Een Nieuw Begin” is het nieuwe Nederlandstalige album van Dennis Jones. Dit album bevat natuurlijk de actuele airplayhit “Pak Me Kus Me”, maar ook succesvolle singles zoals “De Zon Die Zal Schijnen”, “Ik Maak Van Jou Een Koningin” en “Jij Bent Mijn Zonneschijn”.

Dennis Jones is de artiestennaam van zanger Casper Janssen. Onder zijn eigen naam wint hij in 1987 Veronica's TV Talentenjacht, welke hij al snel wijzigt in “Dennis Jones”. Hij scoort eind jaren tachtig, begin jaren negentig
Top 40 hits met singles als “Don't Wanna Give Up” en de Neil Young-cover “Heart Of Gold”. Vele radio en TV optredens volgen en Dennis is een graag geziene gast in landelijke TV programma’s zoals “Nederland Muziekland” (Veronica) en “De 5 Uur Show” van RTL. Midden jaren negentig wordt het wat stiller rondom Dennis maar in 2005 keert hij terug aan het hitfront met een spetterende remake van de Tee-Set klassieker “Ma Belle Amie”, waarmee Dennis na jaren weer een dikke hit scoort. Sindsdien is Dennis Jones weer regelmatig, nu met Nederlandstalig repertoire, in de hitlijsten terug te vinden met singles als “African Baby”, “Mississippi” (een reggae versie van de Pussycat-wereldhit, waar de originele Pussycat dames aan meewerken), “De Zon Die Zal Schijnen”, “Cheerio”, “Doe Een Stapje Naar Voren”, (met DJ Menno), “Ik Maak Van Jou Een Koningin” en dit voorjaar met “Jij Bent Mijn Zonneschijn”, een samenwerking met DJ Henry, bekend van o.a. de megahit “Goeiemoggel”.

Onlangs verscheen de nieuwe single “Pak Me Kus Me” welke wordt uitgeroepen bij vrijwel elk Nederlandstalig radiostation tot “weekschijf”, w.o. de felbegeerde “Hollandse Nieuwe” op RadioNL en “Oranje Kroon” op TV Oranje. Tevens maakt Dennis zijn opwachting in diverse TV programma’s met “Pak Me Kus Me”.

Nu verschijnt zijn langverwachte eerste Nederlandstalige album “Een Nieuw Begin”, waarvoor Dennis zelf het merendeel van de teksten schreef. Voor de productie nam Dennis de crème de la crème van de Nederlandstalige muziek in de arm; Kees Tel (o.a. René Schuurmans, Gerard Joling), Waylon van der Heijden (o.a. Django Wagner, Stef Ekkel, Jaman, Corry Konings) en Sonic Solutions (o.a. Starkoo, Lawineboys). 

“Een Nieuw Begin” is een divers album geworden, van Nederpop tot partyhits, van Nederlandstalige reggae tot gevoelige ballads, van Schlagerpop tot levenslied. Hiermee laat Dennis Jones zijn veelzijdigheid als zanger zien en "Een Nieuw Begin" is een must voor de liefhebber van het Nederlandse lied!

Tracklisting:
1. Ik Hield Van Haar
2. Jij Bent Mijn Zonneschijn (ft. DJ Henry’s Feesjuh)
3. Ik Maak Van Jou Een Koningin
4. Pak Me Kus Me
5. De Zon Die Zal Schijnen
6. Red Me Als Je Kan (S.O.S.)
7. Cheerio
8. Soms Wil Ik Wel Een Keer Met Jou
9. Volle Maan
10. ‘n Doosje Vol Met Liefde
11. Ma Belle Amie
12. Als Suzanne Zachtjes Huilt
13. African Baby
14. Doe Een Stapje Naar Voren (ft. DJ Menno)
15. Mississippi (ft. Pussycat)
BONUS
16. I’m Your Son South America (ft. DJ Scotch)
17. Boney M. Medley
18. Als Suzanne Zachtjes Huilt (accapella)

Download hier "Een Nieuw Begin" van Dennis Jones via iTunes