advertentie


YouTubeMail OnsFollow Us on TwitterFacebook

Labels


About Us

Dennis Jones - Nooit Geef Ik Het Op

(15 juni 2018) Precies 30 jaar geleden bracht Dennis Jones zijn eerste single ‘Don’t Wanna Give Up’ uit, waarmee hij de TROS Paradeplaat én zijn allereerste hitnotering scoorde in de Nederlandse Top 40. Het was juni 1988, toen Dennis samen met André Hazes, Tatjana en Grant & Forsyth als een van de enige vier Nederlandse producties in deze legendarische hitlijst vertegenwoordigd was.
Leslie Laverman (bekend van o.a. Oscar Harris, Vanessa) schreef en produceerde destijds de debuutsingle voor Dennis Jones, en Matthieu van Winsen was verantwoordelijk voor de tekst. “Matthieu had ik nooit ontmoet, maar 3 jaar geleden stond hij
plots voor mijn neus tijdens de presentatie van het boek van Luv’ waaraan ik meegewerkt heb. Zo leuk om eindelijk de man te ontmoeten wiens tekst ik al zo lang op de bühne zong.” herinnert Dennis zich. “Vorig jaar realiseerde ik me dat het in 2018 alweer bijna 30 jaar geleden was dat ik mijn doorbraak beleefde met ‘Don’t Wanna Give Up’. Daar wilde ik iets mee doen, en besloot een nieuwe versie op te nemen. Ik wilde graag een Nederlandstalige versie, en ik heb Matthieu benaderd of hij een Nederlandse tekst wilde schrijven, waardoor het allemaal authentiek zou blijven. Matthieu heeft wederom een perfecte passende tekst geschreven die niet onder doet voor zijn originele tekst uit 1988. Vervolgens ben ik samen met mijn vaste producer Kees Tel aan de slag gegaan om deze song in een 2018 jasje te steken, en ik ben er van overtuigd dat ons dit gelukt is.” aldus Dennis. Een grappig detail is het feit dat voor de hoes van ‘Nooit Geef Ik Het Op’ de originele single hoes uit 1988 nagebouwd is, en fotografe Linda van den Broek voor de foto dezelfde setting en pose hanteerde. Tijdens de fotoshoot werd tevens de videoclip geschoten met daarin diverse verwijzingen naar de originele single uit 1988.
30 jaar na zijn eerste Top 40 hit timmert Dennis nog steeds aan de weg en weet met ‘Nooit Geef Ik Het Op’ op overtuigende wijze een remake van zijn eerste hit neer te zetten. Hiermee laat hij zien dat hij na 30 jaar nog steeds aanwezig is in de Nederlandse muziekscene.